Emman98

Alla inlägg under november 2012

Av Emman - 24 november 2012 15:29

Jag vet att jag inte har skrivit på typ evigheter, men jag har en grymt bra anledning. Vårt internet funkar inte som det ska. Det funkar fram till klockan 18.00 och sen funkar det inte längre, och jag sätter mig alltid vid datorn runt 18.00-18.30. Så jag har inte kunnat gå in och skriva något. Jag är grymt irriterad på grund av detta, för jag kan inte uppdatera knappt något. Visst det går på min mobil men jag orkar aldrig att sitta och skriva världens längsta inlägg på den. Jag kan ju alltid lägga ut lite bilder och det på den men jag har inte tagit några intressanta... Men jag ska bli bättre på att lägga ut Dagens Outfit och det. Det kanske kommer några som jag inte har visat senare ikväll men vi får se.


Kram Emman    

Av Emman - 7 november 2012 18:33

Satt och surfade runt lite på datorn och kolla igenom vad jag hade för favoriter. På en sida hittade jag att man kan se hela sin personalitet i sin första bokstav! Min är ju E och på min stod det:

Du har ett stor behov av att göra din röst hörd, och om folk inte är redo att lyssna har du svårt att vara vän med dem. Du gillar folk som utmanar dig. Du tycker om att diskutera, men du hatar att bli avbruten. Utmaningar är din bästa vän. När du verkligen fastnar för en person kan du gå igenom eld och vatten för dem. Du behöver inte ha folk runt dig hela tiden för att må bra, för du trivs bra i ditt eget sällskap.

och det stämmer nästan läskigt mycket!


Kram Emman   


Källa: http://www.tidningenjulia.se/default.aspx?section=artikkel&id=1794

Av Emman - 6 november 2012 20:40

Har nog inte berättat att jag har haft kaniner i typ 4 år. Jag sålde de hösten 2010. De hette Agnes och Anna och jag fick de när de bara var små ungar! Bild? :


 


Har fler bilder fast de är på min bärbara dator, så de kommer sen! <3


Kram Emman   

Av Emman - 6 november 2012 20:32

Som endel av er vet så hade jag innan Fagin ett halvvilt Gotlandsruss som hette Dintiria men som i vardagen kallades kort och gott Dina. Jag vet inte hu många gånger jag ramlade av henne, tror det var nog närmare 50-60 gånger... Men jag har bara 2 foton av henne och det var första gånge jag red henne!


 

 

 


Kram Emman   


Av Emman - 6 november 2012 20:21

Tittade just igenom lite bilder jag hade på datorn, så såg jag några bilder på Fagin som jag inte har visat...


 

 

 

 



Kram Emman   

Av Emman - 6 november 2012 20:20



Nu har jag den bandagerad. Ganska skönt!


Kram Emman 

Av Emman - 6 november 2012 19:57

Det var ett tag sen jag skrev något (eller det var i söndags...) !


Men tänkte berätta vad som har hänt de här två dagarna i frånvaro.


Började lite fint med NO efter lovet och en chill lektion. Gjorde inte sådär supermycket, men vi håller på med en plansch (stavning?) om vattenreningsverk och det. Nästan vecka ska vi till ett avloppsreningsverk på måndagen. Kul?

Sen var det dags för Hemkunskap (!) och då gjorde vi inget utan vi fick gå till Netto och kolla upp lite saker! Våran grupp hade världens tur, vi behövde ju bara gå till Netto medans de andra grupperna gick till Viberga och ICA Hårstorp. Tack för den ;) Men där mötes vi av de bästa ever (vi är i 2 olika grupper...) och vi hade ganska kul! :)

Sen hade vi Idrott, gjorde någon sorts av poängjakt med olika stationer. En var en hinderbana när man skulle hoppa över två plintar och sen hoppa över en halvmåne. Första gången gick det ju bra... Sen gick det inte lika bra, självklart kommer jag och landar snett efter hoppet och stuckar foten väldigt illa... Höll ärligt på att börja tjuta, så ont gjorde det... Kunde ju knappt stå upp, men jag lyckades ta mig ut till omklädningsrummet med hjälp av Linda och Jonte som hjälpte mig! Tack så jättemycket hörni! <3 Men nu är min fot 4 gånger så stor som den är som vanligt! En bild kommer sen...

Sen Franska, gjorde lite olika saker...


Idag började vi dagen med att nästan ramla ur sängen när man skulle gå upp för man kom inte ihåg att man hade stuckat foten. Foten var ju inte lite stel efter att ha legat still så länge. Men det tog för övrigt 10 min att ta sig ner för trappan (Som är 29 trappsteg!), jag var ju lagom glad då...

Men sen när jag kom till skolan så började vi med SO (Ett av de bästa ämnena!) såg bara på "film". Najs! <3

Sen var det dags för Engelska, rolig lektion när vi bara satt och snackade.

Sen Slöjd, är klar med min väska får nog ta hem den snart... Älskar slöjd lektionerna för man kan bara jobba och ta det lungt och snacka. Det är så skönt att ha några såna lektioner ibland!

Sen NO, gjorde samma som igår. Nästan NO-lektion är det redovisning för min del, hatar verkligen det!

Sen Profil, har ju hemkunskap-profil så man bakade lite fint. Supergott var det också! <3



Ja, det var min måndag och tisdag! Inte de bästa med tanke på den där himla foten... Men får härda ut och hoppas att den är någolunda bra tills på fredag då vi har Idrott igen! Och även om den inte är helt bra så ska jag försöka att va med. Men bara så att den är nästan bra tills på söndag!!!!!!



Kram Emman       

Av Emman - 4 november 2012 18:49




Kram Emman <3

Presentation


Jag är en 14-årig tjej som älskar hästar och mina kompisar.
Jag kommer att skriv lite om hur det är att vara tonåring och hur mitt liv ser ut!

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska jag göra?
 Ta bort bloggen och starta en ny
 Ta bort bloggen och inte starta en ny
 Ha kvar den

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dagar kvar till...

Min lilla Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards