Emman98

Alla inlägg under maj 2012

Av Emman - 25 maj 2012 20:49

Idag har det varit gudomligt! Älskar den här dagen!    

Vi började dagen med SO och först gick Hanna, Elvira, jag, Jonte, Marcus och Oscar till ett grupprum där vi skulle läsa i en bok och diskutera. Men vi diskuterade och läste sååååå mycket! Sen andra timmen (ja, vi har 2 timmar SO på fredagar...) hade vi Nutidskryss. Fick 10/10! Jippi!

Men sen hade vi Matte. Roligaste mattelektionen på länge! Hade vikarie då våran "riktiga" lärare är i Umeå. 

Efter lunch hade vi Svenska och vi skulle typ ha genomgång på något och det tog heeeela lektionen! Fattar inte hur det kunde ta så lång tid! Eller just det! Det vet jag ju! Killarna snackade hela j**** tiden! Men våran Svenska-lärare är grymt rolig! Hon sa åt killarna att vara tysta och efter inte ens 10 sekunder började dom att prata igen! Då sa hon att de hade minne som en Guldfisk (Sorry alla Guldfiskar men ni har liksom inte så där superbra minne...) Sen går hon fram till en av killarna lite senare och säger: "Min lilla Guldfisk, kan du vara tyst någon gång?" och alla börjde att skratta!

Sen hade vi NO, var också den roligaste lektionen på länge! Hade samma vikarie som på Matten. Men han ägde ut en av killarna i min klass, eller egentligen behövde inte vikarien säga något för killen ägde ut sig själv. Men sen satt en annan kille vid en "telefon" och typ höll på med den heeeela tiden. Det slutade med att det började att tjuta från telefonen, då fick han flytta...

Sen hade vi Franska. Jippi, sista lektionen!  Vi fick sluta 20 minuter tidigare p.g.a att det var marknad i Finspång idag.

Så Hanna, jag, Melina och Elvira gick in till Finspång (Eller Elvira och Hanna gick och Melina och jag cyklade, för jag snodde kanske Elviras cykel, Hihi!   SORRY!). Och där gick vi i ungefär en och en halvtimme. Hittade bara godis.

Kände ni vad varmt det var idag? När jag kom hem så var det 32 grader i skuggan! Fatta hur varmt det var i solen då! Så jag gick med superkorta shorts coch ett "linne" när jag kom hem. Gick inte in förän 20.15, fortfarande grymt varmt!

Men jag köpte också typ nougat och det smälte innan jag kom hem, så när jag kom hem så stoppade jag det i frysen och vips så fick jag choklad/godis-glass. Såååå gott! Ni måste prova någon gång!


Men imorron ska jag först till mormor och morfar. Men sen så ska de bästa tjejerna komma hit och se Eurovision Song Contest med mig, dom ska ju också så klart sova över!

Men innan det kanske vi ska gå ner till sjön och bada! KALLT! Men det får väl gå!  


Kram Emman     

Av Emman - 20 maj 2012 19:39

Jag lovade ju för ett par dagar sen att jag skulle lägga ut bilder på ALLT jag har köpt i Ullared. Så jag antar att här kommer dom:

 

  2 par shorts, ett par mjukisar och sen har jag 4 par tights men jag tog bara bild på en av dom.

 

  Ett linne från Broadway-kollektionen och ett svart linne...

 

  2 toppar som är likadana men den ena är guldig och den andra är rosa, en topp med ett ansikte på och en orange topp. Alla dessa är från Broadway-kollektioen

 

En träningstopp, en kort topp, en till kort topp och en randig tröja...

 

  Mitt favolinne, min nya coola jeansjacka, min kortärmade onepiece och ...

 

  MIN AVSLUTNINGSKLÄNNING!


Kram Emman

Av Emman - 18 maj 2012 17:58

ÄGER!!

Sorry för dålig uppdatering men jag har varit i Ullared och shoppat i 2 dagar. Åkte dit igår och sov över till idag.


Vi gick upp klockan 6.00 och åkte här hemifrån klockan 6.45 Jag mådde piss! Hade ont i huvudet, magen och mådde så grymt illa. Men sen när jag hade  (Ja, ni fattar) upp det lilla ( Jag är grymt åksjuk!    )jag hade ätit till frukost så mådde jag mycket bättre. Då åt vi frukost igen på McDonald's och sen mådde jag mycket bättre. Men vi kom till Ullared klockan 10.00 (Ungefär...). Då köpte vi alla kläder och nästan allt annat. Jag ska fota kläderna (Iallafall nga av dom...) och visa dom. Men sen åkte vi till stugan där vi skulle bo. Det var väl bra, antar jag... Sen åt vi pizza. Tog en Vesuvio, älskar det. Sen såg vi hockey, dom förlorade ju! Dom sög! Men jag såg inte hela matchen utan jag gick och lade mig klockan 21.25 och sommnade direkt! Just det! Vi höll också på att köra på Melina (En av mina bästa vänner!) för hon var också där med sin familj.


Men sen vaknade vi klockan 7.00 idag och åkte till varuhuset som öppnade klockan 8.00 Där fick vi stå/gå i en kö som var typ 50-80 meter lång! Men vi kom in ganska snabbt. Där åt vi frukost som bestod av en macka och ett glas varm choklad men grädde och marchmellos (stavning). Vi hittade min avslutningsklänning. Sååå snygg! Jag ska ha den med den vita jeansjackan jag också köpte där.


Men sen åkte vi hem vid 10.00 igen.


Så nu är jag äntligen hemma igen efter 5 timmar i en bil!


Bilder komemr!!


Kram Emman   

Av Emman - 15 maj 2012 18:30

J'aime danser, chanter, faire la cuisine, écouter de la musique, chatter avec mes amis, surfer sur Internet et regarder la télévision!


Ja, en del vet vad allt det där betyder. Det är Franska och det betyder:

"Jag älskar att dansa, sjunga, laga mat, lyssna på musik, chatta med mina kompisar, surfa på internet och titta på TV!". 

Vi håller på med ett avsnitt i Franskan där man typ ska säga vad jag gillar och det... Och det där är några av glosorna som vi har till imorron. Så egentligen borde jag träna! Hmm... Ska nog det nu!


Ha det bra!  


Kram Emman     

Av Emman - 11 maj 2012 22:02

Tyvärr kommer ni inte kunna se hur tandställningen blev för jag kunde inte ta några snygga kort... Men jag kan berätta att den har ljusblått på sig...

Av Emman - 11 maj 2012 21:22


En av de bästa låtarna! Jag älskar mååånga låtar, jag vet! Men den här är verkligen hörvärd!


Kram Emman

Av Emman - 11 maj 2012 21:06

Förlåt för väldigt dålig uppdatering! Jag har absolut inget att skriva om! Men vad ska jag skriva om nu? Hmm... Just det! Det var ju roligt! Det var igår när vi hade GV-timme (Ngt Grosvadsskolan har...) så gjorde en av våra käraste killkompisar ngt roligt. Han tar höger arm i vänster ärm i tröjan och vänster arm i höger ärm. Han har gjort det nu 2 gånger. Båda på GV-timmar. Men förra gången kom han ur tröjan men det gjorde han inte den här gången. Så han försökte att ta sig ur den i ungefär 5-10 minuter. Våran lärare bara: "Går det bra eller?" Men till slut tog han sig iallafall ur tröjan.

Men har det hänt ngt mer roligt?

Men idag har vi haft en chilldag. Började dagen men utveklingssamtal, det gick väl bra (Hoppas jag...). Så jag missade 1 timme på SO:n.   Men vi hade dubbeltimme så jag var med på den andra timmen. Då så tejpade en kille nästan "hela" väggen och han tog nästan slut på lärarens tejp. Vi ska tydligen komma på hur jorden skapades men vi får inte använda oss av den riktiga teorin, utan vi måste hitta på en egen som kan verkligen hända (Tror jag...).

Sen hade vi matte, gick ganska bra. Sen lunch, fick soppa. Vi kom fram till att skolans soppa bara är vatten och lite saker som de bara kastar i. Det var äkligt.

Sen hade vi bästa SVENSKA!!    Killarna försökte övertala våran lärare om att vi skulle ha en lektion ute, fast det spöregnade. Sen mutade de henne... Med en tjuga. Men hon gick inte på det heller sen berättade hon lite "historier". Sen fick vi gå till bibblan och sen satt vi och läste där. Sen NO, det går väl... Håller på med kroppen, det är sååå äkligt!

Sen var det bara Franska kvar på dagen. Det var sååå roligt! Vi fick gå in i ett annat rum och där så stog det stolar på borden och Elvira och Hanna satte sig på dom. Så jag fick värsta skrattanfallet och låg på golvet och kunde verkligen inte sluta skratta! 


Det var väl min dag! Sen åt jag våfflor till kvällsmat också! Så kunde dagen bli bättre?


Kram Emman   

Av Emman - 9 maj 2012 08:15

Nu sitter jag hos tandläkaren och får min... Tandställning. En räls... Undra hur jag ser ut efter det! Hoppas bra!

Presentation


Jag är en 14-årig tjej som älskar hästar och mina kompisar.
Jag kommer att skriv lite om hur det är att vara tonåring och hur mitt liv ser ut!

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Hur ska jag göra?
 Ta bort bloggen och starta en ny
 Ta bort bloggen och inte starta en ny
 Ha kvar den

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Dagar kvar till...

Min lilla Gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards